inspirace pro doučující

doučování je extra disciplína – učitelé sdílejí rady, tipy a triky na doučování 


zábava pro žáky i učitele

„Nesoustředím se na ambice rodičů, ale na to, co chce žák.“ Video je osobním náhledem vysokoškolské studentky-doučující Veroniky Šandové.

doučování jako šance

„Doučování může přinést žákovi úspěch a uznání,“ říká Václav Nádvorník – zástupce ředitele na ZŠ Londýnská v Praze, učitel matematicko-fyzikálního základu a informatiky.

studijní portfolia pro doučování

Video Veroniky Nádvorníkové, učitelky zpražské ZŠ Londýnská, dává na konkrétních příkladech tipy, jak mohou vypadat portfolia a způsoby jejich tvoření.

jak na doučování angličtiny

„Moje doučování bude zaměřené na rozvoj mluvení a posílení sebevědomí,“ říká Jana Servusová, učitelka angličtiny a českého jazyka na ZŠ Chocerady.

jak na doučování češtiny

„Čeština umožňuje ventilovat pocity, které děti při distanční výuce měly a které se naučily skrývat,“ říká Jana Servusová – učitelka angličtiny a českého jazyka na ZŠ Chocerady.

jak na doučování matematiky

„Ve chvíli, kdy doučuju, nemusím být nejchytřejší na světě,“ říká studentka speciální pedagogiky, doučující matematiky Ellen Pražáková.

tipy na doučování geometrie

„Geometrie dělá žákům problémy, ale pomůcky nám ji mohou výrazně ulehčit,“ říká učitelka prvního stupně ZŠ ve Zbiroze Andrea Tláskalová.

tipy na doučování matematiky

„Jsem rád, když si student vymyslí příklad sám… i když vychází škaredá čísla, je to pro děti zábavné,“ říká učitel na Gymnáziu Čajkovského v Olomouci Vítezslav Kružík.

pomůcky pro matematiku

„Nebojme se využít ‚pomůcky‘, které má žák doma. Je super, když mají děti představu o tom, co počítají,“ říká studentka speciální pedagogiky, doučující matematiky Ellen Pražáková.

tipy na doučování hudební výchovy

„Místa, kde doučovat hudebku, jsou pestrá,“ vysvětluje ve videu zkušený učitel na Gymnáziu Čajkovského v Olomouci, Vítezslav Kružík.

studijní portfolia pro doučování (2. díl)

Video Veroniky Nádvorníkové, učitelky zpražské ZŠ Londýnská, dává na konkrétních příkladech tipy, jak mohou vypadat portfolia. Druhý díl. 

nadcházející webináře

  • Jaké jsou první zkušenosti s Národním plánem doučování. Odpoví Vám účastníci online debaty.

  • Pozvání k debatě na půdě NPI ČR přijali:

    • Michal Černý, ředitel Odboru základního vzdělávání a mládeže MŠMT

    • Miloslav Janeček, ředitel Střední odborné školy Jarov

    • Zuzana Ramajzlová, vedoucí vzdělávacích služeb, Člověk v tísni, o. p. s.

    • Jana Servusová, učitelka a doučující ZŠ Chocerady

  • Povídat si budeme mimo jiné o těchto tématech:
    • Identifikace žáků s potřebou doučování

    • Personální zabezpečení a role školy

    • Finanční zajištění doučování

    • Metodická podpora doučování

    • Spolupráce s rodiči

    • Plán do konce roku a jak to bude od ledna 2022

  • Co je třeba ještě vědět:

    • Debatu můžete sledovat zdarma a bez registrace a na tomto odkazu.

    • Diváci mohou během debaty pokládat dotazy do chatu.

    • Pokusíme se s hosty naživo zodpovědět všechny dotazy. Co nestihneme naživo, zodpovíme písemně.