Michaela Kučerová: doučování dětí ze znevýhodněného prostředí

„Pokud dítě má jít na doučování, kde bude doučovatel, na kterého se těší, kterého má rádo, je v podstatě z poloviny vyhráno. Důležité je vytvářet si vztah.“

Video je osobním pohledem pracovnice organizace Člověk v tísni na doučování dětí ze znevýhodněného prostředí.

Proč děti ze znevýhodněného prostředí někdy extrémně machrují?
Proč pro ně mohou být tvořivé úkoly stresující?
Proč si od nich při doučování nechat vyprávět o oblíbených celebritách?

Odpovědi na tyto (i mnohé další) otázky najdete ve videu.

Dozvíte se:

  • Jak se liší doučování od běžné výuky?
  • V jakém prostředí děti nejlépe doučovat?
  • Jaké pomůcky se při doučování dětí ze znevýhodněného prostředí osvědčily?
  • Jsou pomůcky, které se naopak pro doučování dětí ze znevýhodněného prostředí nehodí?
  • Jaká jsou úskalí doučování dětí ze znevýhodněného prostředí?
  • Jak doučování těchto dětí reagují rodiče?
  • Jak k doučování motivovat děti, které nemají podporu z rodiny?
  • „Tajné“ tipy na doučování dětí ze znevýhodněného prostředí.
     

Materiály k doučování: