pro rodiče
informace, které je dobré sdílet s rodiči
Z dlouhodobého hlediska s vysokou pravděpodobností bude mít zapojení žáka pozitivní dopad na jeho budoucí příjem. Podle zprávy OECD, každý rok vzdělávání zvyšuje budoucí příjem žáků v průměru o 7,5–10 %. A státu se investice do vzdělávání také vrátí, neboť z makroekonomického hlediska bude mít současné zapojení žáka a jeho budoucí lepší životní situace pozitivní dopad i na produktivitu, HDP a výběr daní.
→ zdarma (hrazené státem z prostředků fondu Evropské unie zvaného Next Generation EU),
→ organizovaný vedením školy,
→ individuální přístup, malé skupinky i jednotlivě,
→ za spolupráce nejen již známých učitelů, zaměstnanců školy,
→ ale i externistů z řad zástupců neziskových organizací, studentů vysokých škol i jiných jednotlivců, např. babiček a dědečků, jejichž studnice znalostí jsou neprávem často opomíjeny;
→ přídavná hodina do rozvrhu nebo namísto odpoledních kroužků,
→ především osobně, ale v odůvodněných případech lze i online.
→ Od ledna 2022 navazuje na doučování z podzimu 2021 a pokračuje do konce školního roku 2022/2023.
→ Původně vznikl, aby pomohl dohnat mezery v učivu žákům, kteří se zapojovali do distanční výuky způsobené pandemií covid-19 jen stěží, problematicky. Ale těžit z něj mohou takřka všichni, nejen „pětkaři“.
→ Děti díky němu nejen doženou, co nestihly ve škole, ale mohou se ptát na cokoli, co je zajímá, na co v běžných vyučovacích hodinách nezbývá čas, a dozvědí se i to, co ani nevěděly, že je zajímat bude!
Pod pojmy „rodič“ a „žák“ jsou zde pro přehlednost míněni obecně i jakýkoliv další „zákonný zástupce“ a „svěřenec“. Plnoletí svéprávní žáci a studenti se v problematice samozřejmě mohou zorientovat sami, nepotřebují souhlas rodičů.